tiistai 31. heinäkuuta 2012

Enkeleitä onko heitä

Ihan vähän hyppäsi (vai lenteli?) ostoskoriin Moonkidsiä Boozt.comin loppualesta (joka muuten loppuu tänään). Tiedä sitten kenelle nämä sopii vai sopiiko kenellekään. Nämähän ei oikeasti ole yhtään meidän näköisiä, siis nämähän on vaa-le-an-vih-rei-tä ja hempeitä (liikaa aurinkoa?). Mutta jotenkin kivasti näistä tuli lapsuus mieleen ja tyttömäisiähän nämä on kanssa. 
Pipo on yhden koon eli luultavasti tytölle iso ja minulle pieni mutta luullakseni tytön pää on kuitenkin kasvava eli ongelma korjaantunee ajan mittaan (ja ehdin ostaa tähän sopivan takinkin, missään tapauksessa ei kuitenkaan vaaleanvihreää - paitsi jos lapselle kasvaa todella vahva OMA tahto, muistan nimittäin yhden teinitytön joka kovasti piti aquanvihreästä ;D). Taisin muuten napata viimeisen kappaleen.
Tämän paidan mitoitus onkin sitten taas arvoitus ja jouduin sen ostamaan koossa 110 sillä 104 ei ollut jäljellä ja 98 kuulosti Moonkidsiksi pieneltä. Parempi kai kuitenkin liian iso kuin liian pieni, mikään pakkohan tätä ei ole saada heti käyttöön (ei kai tuo ole liian lapsellinen esim. 5-vuotiaalle ;)). Jaa-ah, saas nähdä tykkäänkö livenä yhtään vai näyttääkö yöpaidalta.

Hyvin helposti olisin voinut sieltä kotiuttaa kasan muutakin Moonkidsiä mutta kun  niitä melkein mielummin ostaisi sovittamalla ja eihän me nyt oikeasti mitään tarvittu.





lauantai 28. heinäkuuta 2012

Kaikkeni yritin...

...mutta huusivat liian kovaa. Meinaa nämä  ihanat Bisgaardit:
 Jep. Tilasin nämä meille juuri Pikkujaloista ainakin sovitettavaksi ja kuolattavaksi (palautusoikeus taitaa kyllä mennä siihen jos oikein kovasti kuolaan). Tarkkaan harkiten kuitenkin ostos tehtiin ja kovasti koitin vastustaa ja laskeskelin tytön jalankasvua ja tein tarkkoja mittauksia. Siis hei KUKA ostaa TALVIkengät heinäkuussa? Tai no, ainakaan vajaa 2-vuotiaalle...
Näköjään minä ostan. Ehkä näissä vetosi se että muistuttavat kovasti niitä kenkiä joilla itse lapsena tallustin. Niin ja Prinsessan aarteet blogin Jessica kehuskeli näitä minulle vielä lisää, tosin heillä on ollut toisenvärisiä (täällä).


Värin nimi on granaattiomena eikä minulla ole hajuakaan miltä näyttää luonnossa eli ovatko enemmän punaiset vai pinkit (no, kumpikin taitaa sopia meille). Toki harkitsin myös kovasti että odotan ne tämän vuotiset värit myyntiin mutta jaa-ah ainahan mä voin sitten talvialesta (joutua) osta(ma)a(n) toiset ihanat kengät. (Tai oman luonteeni tuntien ostan lokakuussa jo toiset :D)


Mikä niitä tanskalaisia muuten vaivaa kun tekevät ihania lastenvaatteita ja toinen toistaan ihanampia kenkiä? Muistattehan vielä meidän kesäsandaalit täällä?

torstai 26. heinäkuuta 2012

Mutta kun mä HALUUN!

Tähän aikaan illasta ei onneksi enää ole kyse varttia-vajaa-kaksivuotiaan uhma- eikun siis tahtoiästä vaan sitä että tämä äiti tahtoo! Nimittäin olen kaksi edellistä talvea etsinyt arkikäyttöön sopivia kenkiä ja siis nimenomaan sopivia, varpaani eivät ole useidenkaan kenkien kanssa yhteensopivat. Mutta juuh, ei ole löytynyt ei sitten täydellä hintaa eikä alesta... Ja taas on talvi tulossa. Asiassa on kuitenkin edistytty sen verran että tänään tajusin että mä haluan nää:


Ongelmahan on sitten se että näitä ei taida löytyä koossa 41 (tai mahdollisesti jopa 42), mutta kun mä HALUUN! Haluan kauniit nahkakengät lampaanvillavuorella ja kivalla värillä. Jooh ja jos joku tulee ehdottamaan Riekereitä mä lupaan nauraa (edelliset Riekerit kestivät käytössäni yhden talven, seuraavana niillä sai heittää vesilintua, vaikka syytönhän se lintu siihen oli).

Ja anteeksi vaan kaikille jotka kuvittelivat tätä lastenkenkäpostaukseksi vaikka tokihan olen oman äitini lapsi minäkin ;).

maanantai 23. heinäkuuta 2012

Musta suk... eikun housuinen?

Kyllä kuulkaas nyt on tehty asiasta (oman pääni sisäinen) ongelma. Meidän tytön jemmakaapista puuttuu mustat housut jotka sinne olisi kiva tallettaa odottamaan kevättä 2013 koska takkiasiat ovat järjestyksessä. No, ongelmaahan ei sikäli ole että mustia housujahan on AINA tarjolla - se hinta onkin sitten eri asia ;). 

Reimatec Lauha
Reimatec Hiesu

 Olisiko noista ylläolevista vaihtoehdoiksi? Ja tietääkö kukaan onko noilla oikein mitään muuta eroa kuin se että toinen on pienten ja toinen isojen mallia? Reimateceista kun saattaisi riittää ensi vuonna 98 koko (?). Tyttö tosin saattaa olla jo lähemmäs metrin mittainen jo keväällä mutta toisaalta mahtuu nyt vielä 86 senttisiin Reimatec-housuihin (tai ainakin mahtui vielä viimeksi kun olivat käytössä). Lyhytjalkainen siis ollut tähän asti.

Molo kids Philo

Itse asiassa ongelma taitaa olla se että äiti haluaisi nuo ylläolevat :D. Heräsin vain liian myöhään siihen että tarvittaisiin housutkin eli koon 104cm kohdalla myydään jo eioota (tai sitten aleprosentit eivät ole kohdillaan jos kokoa on). Vai riittäisiköhän näistä mitenkään 98cm?

Saapas nähdä joudunko jättämään housuostokset kevääseen, vaikka juuri nyt tästä onkin kehkeytynyt kunnon pakkomielle (kiitos vaan kaksipäiväisen mahataudin :/).



sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Leppäkerttu ja isoäitejä - kesälomaompeluksia

Paljon en miehen kesälomalla jaksanut ommella, paljon vähemmän itse asiassa kuin olisin halunnut, mutta jotain kuitenkin. Kaksi Mekkotehtaan Katariinaa sarjatyönä serkuksille, näissähän on vain helma erilainen. Yläosat ihanasta punaisesta joustofroteesta (Royal-tuote) ja alaosat trikoosta. 

 Veljentyttöni pitää leppäkertuista ja ajattelin että tytöstä voisi olla hauskaa pukeutua leppäkertuksi itsekin. Jotenkin tästä vaan tuli vähän minnihiirimäinen, nooh, naamiaisiin sitten samalla mekolla ;). Kelpasi ja tykkäsivät niin paljon että kiskoivat mekon heti päälle koko päiväksi perjantaina kun pääsivät tulemaan meidän luo (kuinka vaikeaa on sovittaa kahden kesälomailevan perheen aikataulut yhteen? Niin vaikeaa että jäi meidän viimeiseksi lomapäiväksi). Pallotrikoo on tilattu Sampsukasta ja olikin niin kivaa että harmi kun tilasin niin vähän.

 Omalle tytölle sitten tein helman Liandlon isoäidinneliö-trikoosta (tilattu Royal-tuotteelta joku aika sitten). Helman palanen oli itse asiassa jäännöspala tästä:
 Eli tunika/pitkähihainen singoalla tai mikäsenytsittenonkaan. Näyttää livenä paljon kivemmalta kuin näissä kuvissa - johtuisiko sormenjäljistä kameran linssissä ja 20kk vanhan vauhdikkuudesta - välillä tuntuu että tyttö ei oppinut ollenkaan kävelemään mutta juoksemaan kyllä. Housut kapeahkot ja samasta joustofroteesta kuin mekkojen yläosa.
 Veikkaan ettei ole lähellekään viimeinen Katariina-mekko tässä huushollissa - malli on niin mukava ja näyttää hyvältä hoikemmallakin lapsella (veljentyttö on todella hoikka ja mekko näytti hyvältä hälläkin). Saa nähdä teenkö koskaan yhtään puuvillaista versiota kun näistä joustofrotee/trikoisista tulee näin kivoja. Edellinen Katariinahan oli siis tämä - se on ollut jo kovassa käytössä joten veikkaan samaa tälle uudemmalle.
Tuolleen tuolilla seisten ehtii ottaa muutaman paikoillaan olevan kuvan - jos on nopea, mallilla kun on yleensä kova kiire muihin hommiin :D.