keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Hyvän mielen haaste

Vadelmia haastoi minut täällä listaamaan kymmenen asiaa, jotka tuovat hyvää mieltä ja koskapa minulla on käynnissä p**** viikko ja olo etten selviä tästä hengissä niin onpa muuten hyvä tarttua haasteeseen juuri nyt.

1. Oma hassu perheeni (meistä ei ole julkaisukelpoisia kuvia ;)). Se, että selviämme mistä vain yhdessä ja osaamme käyttäytyä - jos emme aina hyvin niin sentään huonosti ;).

2. Shoppailu. Ihan totta olen niin yksinkertainen että mieleni piristyy pienestä shoppailusta (äitinikin on sitä mieltä että shoppailu tekee hyvää ja tunnetusti äidithän ovat aina oikeassa). Viimeisimpänä meille on kotiutunut Metsolan pirteitä bambeja, jotka onneksi olivat luonnossa vielä kivemman värisiä (kuva lainattu Metsolan sivulta)

3. Kesäloma, siis miehen. On suuri onni ja autuus että heinäkuu tulee ihan kohta ja saamme olla yhdessä kokonaista kolme viikkoa (vaikka olen ilmaissut ääneen vienon toiveen siitä että josko saisin olla yksin kotona yksi tai kaksi yötä, mutta saas nähdä miten siinä käy). Eikä haittaa vaikka sataisi kissoja ja koiria koko heinäkuun, ihan sama, me voidaan loikoilla sisällä ja höntsäillä :D.

4. Ystävät. Vaikka nykyään tuntuukin aika yksinäiseltä ja erakoituneelta kun joudun enimmäkseen kököttämään kotosalla. Onneksi on facebook, joka mahdollistaa yhteydenpidon. Ja toki blogiystävätkin ovat tärkeitä (just sinä siellä, joka luet tätä, jätä toki kommentti ja kerro että minäkin olen tärkeä :D).

5. Salmiakki. Voiko kukaan oikeasti pärjätä ilman? Jos maailmassa olisi vain yhdenlaisia karkkeja niin olisi kamalaa jos ne olisivat hedelmää eikä salmiakkia. Salmiakkia en tosin halua muussa muodossa kuin karkkina eli pois kaikki salmiakkikuorrotteiset jäätelöt ja salmiakkikossut meidän osoitteesta.
 

6. Käsityöt, siis ihan kaikki mitä ihminen voi käsillään tehdä. Näistä olen kehittänyt ihan elämäntehtävän ja tunnen etten ole olemassa ellen saa käsilläni mitään aikaiseksi (viimeiset kuukaudet olen tällä määritelmällä ollut siis aika kuollut). Saan hyvää mieltä jo tehdessä ja tuplahyvänmielen jos tekeleeni pääsee ilahduttamaan jotain toista kuin minua. Toki ilahdun myös jos saan joltain lahjaksi jotain hänen itsetekemäänsä - tätä vaan tapahtuu valitettavan harvoin (olen kuulemma itse liian taitava että kukaan kehtaisi tehdä minulle mitään :O).

7. Kissa, jo 9-vuotias persoonallinen söpöläisemme  (joka tosin päivittäin saa aikaan vähän toisenlaisiakin tunteitakin johtuen siitä persoonallisuudesta :D). Päivittäin tämä maukuja saa hymyn myös 1-vuotiaamme naamalle ja varsin omalaatuinen suhde heillä onkin. 

"Herranjestas nainen, pue päälles"

8. Hyvä ruoka (parempi mieli :D), etenkin sellainen joka kelpaa myös perheen pienimmäiselle (toistaiseksi hän on onneksi ilahduttavan moniruokainen ruokakriitikko). Mieheni on kyllä älyttömän ruokarajoitteinen (ei allerginen vaan omasta halustaan) että aika usein joutuu vähän säveltämään monenlaista pöperöä että kaikille löytyy jotakin. Toki parasta ruokaa on aina se jonkun toisen laittama, viimeksi sain siis älyttömän hyvää ruokaa lauantain ylioppilasjuhlissa (vieläkin kuolaan sitä kanasalaattia ja voileipäkakkua :P).

9. Halaukset, fyysisellä kosketuksella on valtava hyvää mieltä tuottava voima. Voiko olla parempaa kuin se että joku ottaa syleilyyn ja rutistaa! Lapsuudenkodissani ei halattu, isäni on halannut minua muistaakseni kerran (ja silloinkin vaimonsa pakottamana) ja veljeni ei halaa vieläkään. Minä olenkin pitänyt huolen siitä että meillä halataan, usein ihan ohimennen ja monesti tarkoituksella :D.

10. Aamut kun saa herätä ilman kipuja (ja verensokerit normaalilukemissa) ja että sellainen tilanne jatkuu iltaan asti. Tällä viikolla sellaisia aamuja ei ole vielä ollut että niitä odotellessa. 

Olipa tässä mielentilassa vaikeaa mutta selvisinpäs ;). Nämä eivät sitten olleet missään arvojärjestyksessä, että älkää vetäkö hernettä nenään :D.

Haaste kuuluu lähettää eteenpäin viidelle blogille, joten jos mä nyt tsemppaisin vielä tässäkin. Haaste lähtee:

Onneksi olkoon ja ei kun hyvää mieltä listaamaan!


14 kommenttia:

  1. Hei kiitti! :) Mä tein tämän maaliskuussa, ja nyt kun kävin kattomassa, niin samat pätee yhä, eli käypäs lukemassa täältä ;)

    http://vari-epa-suora.blogspot.fi/2012/03/hyvan-mielen-haaste.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kappas vaan, se oli silloin kun en ollut vielä törmännyt sun blogiin :D. Eli ihan uusia juttuja mulle. Hassua törmätä toiseen teeistiin (jos sallit nimityksen :D).

      Poista
    2. Teeisti on just bueno ja osuva nimitys ;D

      Poista
  2. Hei kiitos :)) Minäpä tartun tähän joku päivä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! Minäpä seurailen tilannetta blogissasi (itselläni ei mennyt kuin muutama viikko taas tarttua haasteeseen :D).

      Poista
  3. Sinäkin olet tärkeä =)
    Mä olen myös erakoitunut tänne maalle, joten netti on ihan hirmu tärkeä juttu! Rakastan myös shoppailua, salmiakkia ja hyvää ruokaa, nam!
    Meilläkään ei muuten kotona halattu ikinä kun olin pieni. Se oli mulle ihan outo juttu joskus teini-iässä, ja muistan miten lähinnä kavahdin kun joku tuli mua yllättäen rutistamaan =D Vasta joskus parikymppisenä oon sen opetellut, ja nyt kyllä tykkään halata kovasti =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Vera :). Minäpä virtuaalihalirutistan sinua just nyt :D. Ollaankohan me sukua kun aletaan muistuttaa toisiamme niin paljon :D.

      Poista
    2. Nyt on pallohaalaria Metsolassa =)

      Ja kyllä me varmaan sukua ollaan =)

      Poista
    3. Kadonnut kaksoissisko? :D

      Ja mähän olin siis vailla helistimiä :D. Mutta väliäkö hällä.

      Jos oikein laskin 1+1 tuolla fb:n puolella niin teille on tulossa ainakin pallohaalaria ja shortsit? :D

      Poista
    4. No en minä kaikkea muista =) en siis lähinnä mitään =) Muistin sentään että jotain olit vailla, se on jo paljon se =D
      Joo punainen pallohaalari ja ne ökyhintaiset shortsit, fiksu tyttö =)

      Poista
    5. Meinasin poistaa sun viestin :D. Kiitos kuitenkin kun muistit vaikket muistanutkaan vai miten se oli :D.

      Mä oon just tänään niin köyhä että onneksi en niistä uutuuksista edes mitään hinkunut kun en kuitenkaan olis ehtinyt saada :D.

      Ja just nyt oon ajatellu että kyllähän sitä voi itte ommella taas kunhan pystyy ja eikähän ole kellään samanlaisia.

      Poista
  4. Voi mikä ihana lista! Sai kuule minutkin hyvälle tuulelle :) kai paskalla tuulella hyvänmielen asioita kaivellessa tulee sekaan sopivasti mustaa ( tai ruskeaa?!) huumoria.
    Melkone kissi teillä !
    Minullekin halailu on aikuisena opittu juttu ja olette te blogiystävät tärkeä, elämääni rikastuttava asia!
    Kivuttomia hetkiä ja halauksia sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä melkoisen vaikeaa muistaa niitä hyvän mielen asioita, miestäkin naurahti kun minä vääntelehdin asian parissa :D.
      Kiitos toivotuksista ja halauksista, yksi iso rutistus sinnekin päin (jokohan olette kotona?).

      Poista