sunnuntai 4. elokuuta 2013

Sitä ihan ok ja perussettiä

Elämä on ollut arkeen palattua sitä ihan ok ja perussettiä, toki höystettynä välillä hyvillä ja huonoilla uutisilla. Välillä tökkii enemmän ja välillä vähemmän ja toisinaan ei töki jopa ollenkaan. 

Ajattelin sitten että esittelenpäs myös ompelurintamalta sitä ihan ok ja perussettiä - ihan vaikka vaan todistaakseni ystävälleni Zirkille että ei se rima nyt niiiiin korkealla aina ole ;).

Syksyksi pitkähihaisia, sellaisia ihan peruspaitoja, ei mitään erikoista. Noita liikennemerkkejä en ollut ajatellut omalle tytölle ommella ollenkaan mutta kun ne tulivat Ikasyrin salaisesta paketista niin tyttöpä ilmoitti että minun paita ja kappas vaan, oli se sitten ja on kuulkaas mieleinen.
Parit ihan perusleggarit... Joo, siis tällaisiahan mun ei pitänyt ikinä alkaa ompelemaan itse kun kaupastakin saa ihan kelvollisia kohtuuhinnalla... Mutta minkäs teet kun aina vaan ompeluttaa ja paitojakaan ei kai tarvita kolmea miljoonaa samaa kokoa. Olisko jo liian aikaista alkaa ompelemaan ensi kesän t-paitoja ja mekkoja?
Sitten tällainen ihan perusmekko kokeilu kun ehkä ompelen sen 3-vuotisjuhlamekon, sellaisen ihan perus... Jos onnistun saamaan käsiini pätkän the kangasta - meidän Marimekot myi eioota, kaikki kolme (neuvottelut postikuluista ovat käynnissä ;)).
Niin että tällä perusompelutaustalla onko sitten ihme että huomenna 6-vuotta täyttävän kummitytön lahjastakin tuli ihan perus? Paita ja pipo. Jaa-ah, olen ihan pihalla tuon ikäisten tyttöjen muodista (palataan asiaan muutaman vuoden päästä) että toivottavasti kelpaa. Ja jos ei niin aina saa palauttaa, meillähän on käyttäjä muutaman vuoden päästä juuri tuon kokoinen :D. Kylläpä muuten näyttää isolta tuo 122 senttinen niiden 104 senttisten jälkeen.

t: L-E



10 kommenttia:

  1. Oletpa tosissaan ollut ahkera! Perussettiähän sitä aina tarvitaan. Ihanasti käy pinkit resorit tuohon liikennemerkkipaitaan. Minäkin olen jopa kangaskaupassa käynyt, saapa nähdä saanko itseäni ompelukoneen ääreen... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minkäs sille voi kun ompeluttaa vaan :D. Piti koodata liikennemerkit tyttöpaidaksi ettei tule erehdyksiä ;). Mua pitäis kyllä alkaa neulotuttamaan pikkuhiljaa muuten tulee talvella kylmä kaikille... Jaa-ah, jospa ekat syysviileät saisi vauhtia puikkoihinkin?

      Poista
  2. Voi, kyllä mulle kelpais tommonen ihan perussetti :) Mun taidot riittää tuohon pipoon, en ymmärrä miten voin olla niin onnettoman nolo noissa asioissa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ite huomasin just että oon kehittynyt taas paljon - näköjään tekemällä oppii melkein mitä vaan.

      Poista
  3. No ihan ok ja aika perus ;) No ei, hyvältä näyttää nuokin :)

    VastaaPoista
  4. Hienoja ompeluksia olet taas tehnyt! :) Minä osaan korkeintaan lyhentää verhot, siinäpä se. :) Vähän ehkä traumoja jäänyt käsityötunneilta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Haluatko kuulla jotain hassua? No, kerronpa kuitenkin että minä en ilmeisesti osaa lyhentää verhoja sillä muuankin makuuhuoneen verhot käänsin... Hmm... Joku aika sitten (ei kerrota kellekään että siitä on jo kolme vuotta) tilapäisesti hakaneuloilla :D.

      Poista
  5. On ne tosi hienoja kuules perussetiksi ! <3 toi liikennemerkkipaita on mun suosikki. Terveiset E-T:lle että hyvä maku. :)

    VastaaPoista